Waarom zou iemand de Thora verwerpen?

Publicatie: juni 2021

Waarom iemand de Thora zou verwerpen

De enige redenen waarom iemand de Thora zou verwerpen, is door een door mensen gemaakte messias te volgen. Een vals concept, gecreëerd, ondersteund en opgedrongen door de kerk van Rome. De vooraf beloofde sterke misleiding die door Yahuah is gestuurd om degenen te ‘belonen’ die niet van de waarheid houden, maar de voorkeur geven aan leugens:

2 Thessalonicenzen 2:7-11 "Want het geheimenis van de wetteloosheid (afwijzing van de Thora) is al werkzaam. Alleen is er iemand die hem nu weerhoudt, totdat hij uit het midden verdwenen is. En dan zal de wetteloze (anti messias, door mensen gemaakte messias jezus, die de wet heeft afgeschaft. Zoals de Shabbat veranderen in zondag enzovoort) geopenbaard worden. De Heere zal hem verteren door de Geest van Zijn mond en hem tenietdoen door de verschijning bij Zijn komst; hem, wiens komst overeenkomstig de werking van de satan is, met allerlei kracht, tekenen en wonderen van de leugen, en met allerlei misleiding van de ongerechtigheid in hen die verloren gaan, omdat zij de liefde voor de waarheid niet aangenomen hebben om zalig te worden. En daarom zal Yahuah hun een krachtige dwaling zenden, zodat zij de leugen geloven..."

Afwijzing van de Thora is afhankelijk van een buitengewone hoeveelheid leugens die men zal accepteren en blijven geloven. Laten we eens kijken naar een korte lijst van tien buitensporige leugens waar mensen voor zijn gevallen, om die misleide denkwijze aan te nemen.

1 - U zou moeten geloven dat hemel en aarde zijn verdwenen!

Mattheüs 5:18 "Want, voorwaar, Ik zeg u: TOTDAT de hemel en de aarde VOORBIJGAAN, zal er NIET ÉÉn jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is (“Dan zal ik steeds Uw wet in acht nemen, VOOR EEUWIG en ALTIJD” - Ps 119:44)."

De Messias maakte het ons zo gemakkelijk, controleer gewoon of hemel en aarde nog bestaan. Dat is zo duidelijk en onmiskenbaar. Het is verbluffend dat mensen niet geschokt en beschaamd zijn, dat ze de leugen toch hebben geaccepteerd. Het tart alle logica en gezond verstand, waardoor degenen die de feitelijke eenvoud van het vers verwerpen, de Messias feitelijk een leugenaar noemen. Excuses welke gemaakt worden om om dit feit heen te draaien zijn lachwekkend. Het is afkomstig van het beeld van een valse messias (jezus die volgens de christelijke leer de wet afschafte en/of veranderde... denk aan de Shabbat naar de zondag en het plots mogen eten van onrein voedsel), het is een waanvoorstelling rondom het afschaffen van de Thora, het is bedrog van de buitencategorie.

2 - U zou moeten geloven dat zonde niet wordt gedefinieerd als overtreding van de Thora!

1 Johannes 3:4 "Ieder die de ZONDE doet, doet ook de wetteloosheid (overtreedt de Thora); want de ZONDE is de wetteloosheid (overtreedt de Thora)."

Nog een gemakkelijke. Een andere onmiskenbare realiteit; de schriftuurlijke definitie van zonde. Genegeerd alsof het niet relevant is, hoewel het ene vers twee keer hetzelfde zegt. Het is waar mensen zich van moeten bekeren, de zonden waarvoor de Messias moest sterven. Ik denk dat degenen die de leugens hebben aangenomen, denken dat ze kunnen bepalen wat zonde voor zichzelf is. Wat een bespotting van Yahusha Zijn ultieme offer, doorgaan in een zonden die Hij duidelijk heeft gedefinieerd. Dat kan alleen door het beeld van een valse messias, die zogenaamd zonde vooraf vergeeft. En die de wet, die zonde heeft gedefinieerd, heeft afgeschaft. De valse messias die door de christelijke kerk als jezus wordt gepresenteerd.

3 - U zou moeten geloven dat Petrus visioen over voesel ging!

Handelingen 10:28 "En hij zei tegen hen: U weet dat het een Joodse man niet toegestaan is om met iemand van een ander volk om te gaan of bij hem binnen te gaan; maar God heeft mij laten zien DAT IK GEEN MENS ONHEILIG OF ONREIN mag noemen."

Als u de eerste twee genoemde leugens als irrelevant terzijde heeft geschoven, worden andere leugens gemakkelijker te slikken. Hoewel het visioen van Petrus in Handelingen 10 NIETS te maken had met het acceptabel van dieren als varken als voedsel, heeft de christelijke kerk inderdaad het varken als acceptabel en goed genoemd. Het resultaat is het eten van voedsel wat Yahuah gruwelijk noemt. Dat kan alleen door het beeld van een valse messias, jezus heeft de wet aan het kruis vervult, ook het verbod op het eten van varkensvlees. Het is waanzin!

4 - U zou moeten geloven dat de sabbat alleen voor joden was!

Markus 2:27 "En Hij zei tegen hen: De sabbat is gemaakt ter wille van de mens, niet de mens ter wille van de sabbat."

Als u denkt dat u de macht heeft om één van de 10 geboden (die door de vinger van Yahuah zijn geschreven) terzijde te schuiven, denk ik dat vanaf dat moment alles mogelijk is voor u. U wordt uw eigen god. Rome is erg trots op hun beweerde bekwaamheid om precies dat te doen, en is er trots op, en haar dochters volgen hun moeder in haar hoererijen (Openbaring 17:5). De Shabbat werd door de schepping vastgesteld, voordat er "Joden" waren en voor de eerste zonde. Ook ver voordat de 10 geboden op de berg Sinaï aan Mozes werden gegeven. Deze leugen is het werk van een valse messias, die zogenaamd op de zondag is opgestaan en daarmee de Shabbat heeft vervangen in de zondag. Het is een misleidende leugen van de door mensen gemaakte anti messias jezus.

5 - U zou moeten geloven dat het Nieuwe Verbond de Thora uitsluit!

Jeremia 31:33 Voorzeker, dit is het (Hernieuwde) verbond dat Ik na die dagen met het huis van Israël sluiten zal, spreekt Yahuah: Ik zal Mijn (van Yahuah) WET (H8451 tôrâ) in hun binnenste geven en zal die in hun hart schrijven. Ik zal hun tot een God zijn en zíj zullen Mij tot een volk zijn.

Een andere bespottelijke voorbeeld dat ik kan noemen is het feit dat de christelijk kerk dit nieuwe verbond wel claimt, maar de voorwaarden botweg verwerpt. Verre van te worden weggedaan, moet de Thora worden geschreven op de harten van hen die in het nieuwe verbond leven. Als ze het echt geloofden, zou het bewijs het aantonen. Ze tonen daar helemaal geen bewijs van. Bij het verbond dat ze claimen, zeggen ze dat de voorwaarden (de Thora) ervan 'aan het kruis genageld' zijn. Of nog erger, ze zeggen dat de Thora 'gebondenheid' is voor gelovigen in het nieuwe verbond. De schrift is duidelijk, geen nieuwe Geest betekent geen geen nieuw hart: Ezechiël 36:27 "Ik zal Mijn Geest in uw binnenste geven. Ik zal maken dat u in Mijn verordeningen wandelt en dat u Mijn bepalingen in acht neemt en ze houdt (verordeningen en bepalingen zijn de Thora)." Ze hebben Zijn verbond verworpen! Het is de valse messias jezus, die door de christelijke kerk is verzonnen, welke zogenaamd de wet aan het kruis heeft genageld. Het is een leugen die door Jeremia en Ezechiël wordt ontkracht.

6 - u zou moeten geloven dat het 4e beest uw vriend is!

Daniël 7:25 "Woorden tegen de Allerhoogste zal hij spreken, de heiligen van de Allerhoogste zal hij te gronde richten. Hij zal erop uit zijn bepaalde tijden en DE WET (Thora) te VERANDEREN, en zij zullen in zijn hand worden overgegeven voor een tijd, tijden en een halve tijd."

Het is zeker geen geheim, de waarschuwing is duidelijk in Daniël 7. Het vierde dier (Rome) zal het bedrog in gang zet. Het bedrog zijn de leugens die de mensheid heeft geaccepteerd. Het vierde dier (Rome / de christelijke leer) zal de Thora veranderen en mensen zullen het als waarheid aannemen. De profetische waarschuwing is aan dovemansoren gericht, en het kan vele zogenaamde gelovigen gewoon niet schelen. Het heeft geen zin om de profetie te ontkennen. Door het beeld van de valse messias is de wet veranderd! Denk daarbij aan misleiding en bedrog zoals het veranderen van Pesach in pasen, Shabbat in Zondag, scheppingsorde in vrouwelijke bedieningen, enzovoort.

7 - U zou moeten geloven dat ELK WOORD alleen de woorden betekenen die u verkiest!

Mattheüs 4:4 "Maar Hij antwoordde en zei: Er staat geschreven: De mens zal niet van brood alleen leven, maar van ELK WOORD dat uit de mond van Yahuah komt."

Het is de christelijke bijbelse doctrine, alles behalve Thora. Nogmaals, hiermee noemen ze de Messias een leugenaar. Is het omdat Hij de Thora citeerde? Het is grensverleggende waanzin. Leugen, na leugen, na leugen. U kunt de Messias niet claimen en Zijn Woorden ontkennen. Daarom kon de christelijke doctrine niet anders dan een valse messias creëren. Een messias die jezus hete ipv Yahusha, het is in de naam van de jezus dat de woorden van de Ware Messias in de schrift verdraait zijn. Zo zijn ook de woorden van Paulus verdraaid en vervolgens belangrijker gemaakt dan de eeuwige woorden van de Schepper zelf. Dit alles verpakt in het pakketje wat het nieuwe verbond heet, waarin jezus 'alles' nieuw heeft gemaakt. In leviticus 23 staat echter meermaals dat zijn verordeningen aangaande de Schriftuurlijke feesten eeuwig zijn, zo ook aangaande Grote Verzoendag: Leviticus 23:31 "U mag geen enkel werk doen. Het is een EEUWIGE verordening, AL uw generaties door, in al uw woongebieden." Yahuah Zijn woorden negeren en daar paulus voor misbruiken is waanzin.

8 - U zou moeten geloven dat Paulus tegen de Thora was!

Romeinen 3:31 "Doen wij dan door het geloof de THORA teniet? VOLSTREKT NIET, maar wij bevestigen de THORA."

Niet teniet doen (nietig maken of afschaffen), maar vestigen (blijven, doorgaan, verbond, stevig maken, laten staan). Duidelijke woorden en geen onduidelijke termen, toch heeft de christelijke kerk van Paulus een schizofreen gemaakt. Ze hebben gedaan waarvoor ze gewaarschuwd waren. Door Paulus zijn woorden te verdraaien tot waanvoorstellingen van Thora-loosheid (2 Petrus 3:16-17). Paulus schreef in 2 Timotheüs 2:5 "En ook als iemand aan een wedstrijd deelneemt, krijgt hij geen krans als hij de spelregels niet in acht heeft genomen.". De christelijke leer heeft de woorden van Paulus verdraait, en ze hebben met deze verdraaide woorden een valse messias gecreëerd, die vervolgens deze leugens van deze verdraaide woorden bevestigd. Misleiding en bedrog in het kwadraat.

9 - U zou moeten geloven dat je veilig en zeker zult zijn wanneer de "grote verdrukking" aanbreekt!

Psalm 50:15 "Roep Mij aan in de dag van benauwdheid; Ik zal u eruit helpen en u zult Mij eren. Maar tegen de goddeloze zegt God: Hoe durft u over Mijn VERORDENINGEN te vertellen EN MIJN VERBOND in uw mond te nemen? Want ú haat de vermaning en werpt MIJN WOORDEN ACHTER U WEG."

Hier worden de goddelozen (wettelozen) genoemd, ze worden opnieuw gewaarschuwd voor het verwerpen van Zijn verbond en Zijn verordeningen. Het is precies waar Psalm 50 ons voor waarschuwd. Vele christenen hebben geleerd dat ze zullen worden opgenomen naar de hemel alvorens de "grote verdrukking" begint, maar er zal geen hulp voor hen zijn op die dag van nood en rampspoed. Op het moment dat het er voor hen er het meest toe doet, zal blijken dat hun haat voor Yahuah Zijn verordeningen destructief zal zijn! Het is de valse christelijke messias die hun schijnveiligheid biedt, doordat hij 'al het leed' aan het kruis heeft gedragen. Niets is minder waar, ze zullen het beseffen op de dag wanneer de grote verdrukking zal aanbreken. Echter is het dan te laat.

10 - U zou moeten geloven dat u eigenlijk het voorbeeld van de Messias volgt!

1 Johannes 2:6 "Wie zegt in Hem te blijven, moet ook zelf ZO WANDELEN ALS Hij GEWANDELD HEEFT."

Zonder Thora is de opgave welke 1 Johannes 2:6 van ons vraagt absoluut onmogelijk. Yahusha hield de Thora volmaakt, als het vleesgeworden Woord. Hij is uw voorbeeld of Hij is het niet. Er bestaat geen middenweg. Hoe is het mogelijk te wandelen naar het voorbeeld van Messias Yahusha, wanneer wettelozen hun wandeling baseren op de leer van een Romeinse hoer? Het is ONMOGELIJK te wandelen naar Zijn voorbeeld zonder Thora! Het is duidelijker waarom de Messias dit gedrag uitriep met wat vaak de engste woorden in de Schrift worden genoemd?

Mattheüs 7:23 "Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!"

Johannes 5:43 "Ik ben gekomen in de Naam van Mijn Vader, maar u neemt Mij niet aan. ALS EEN ANDER komt, in zijn eigen naam, die ZULT U AANNEMEN."

De valse messias, maker van waanvoorstelling en bedrog

De vader van leugens, de man van zonde en wetteloosheid heeft het overgenomen; zijn volgelingen zijn de 'christelijke kerken'. En ze hebben er geen idee van. Ze leven in ontkenning of het kan hen niets schelen. Mijn boodschap vandaag voor hen die de Thora verwerpen: Keer terug naar uw Schepper, verwerp de leugens! Dit is slechts een VERKORTE lijst! Er zijn veel meer argumenten, toch dit zou u wakker moeten schudden.

1 Johannes 2:5 "Wie zegt: Ik ken Hem, en Zijn geboden niet in acht neemt, is een LEUGENAARS en in hem is de waarheid niet. Maar ieder die Zijn woord (Thora) in acht neemt, in hem is werkelijk de liefde van God volmaakt geworden. HIERDOOR weten wij dat wij in Hem zijn."

Lukas 6:39-40 "Hij sprak tot hen een gelijkenis: Een blinde kan toch niet een blinde op de weg geleiden? Zullen zij niet beiden in een kuil vallen? Een discipel staat niet boven zijn meester, maar iedere volmaakte discipel ZAL NET ALS ZIJN MEESTER zijn."

Blijf anderen waarschuwen!