De leugen van afschaffing van de Thora ontmaskerd

Publicatie: Mei 2021

De leugens van afschaffing van de Thora ontmaskerd

Veel mensen worden in verwarring gebracht door valse leerstellingen die door wolven in schaapskleren worden onderwezen (Mattheüs 7:15). Een grote leugen is de boodschap van redding welke door geloof alleen wordt verkregen, ofwel redding zonder de Thora te onderhouden. Niets is verder van de waarheid verwijderd! Het is Yahusha zelf die op de avond van Zijn arrestatie Zijn volgelingen leerde dat het offer dat Hij bracht, voor vergeving van zonden was. Niet voor het afschaffen van de Thora.

Mattheüs 26:27-28 "Hij (Yahusha) nam ook de drinkbeker en nadat Hij gedankt had, gaf Hij hun die, en zei: Drink allen daaruit, want dit is Mijn bloed (van het Pesachlam, gedefinieerd door de Thora), het bloed van het nieuwe verbond (volgens Ezechiël 36:27, Jeremia 31: 31-33, Jeremia 29: 12-14, Deuteronomium 4:27:29 een hernieuwd verbond waarbij de Thora geleefd wordt vanuit de intentie vanop het hart), dat voor velen vergoten wordt TOT VERGEVING VAN ZONDEN."

Zonde is de overtreding van de Thora (1 Johannes 3:4) en Yahusha bracht een Pesachoffer om die zonden vergeven te krijgen. Dit zodat we niet worden veroordeeld door de verordeningen binnen de wet voor ongehoorzaamheid. Als Yahusha Zijn leven gaf voor onze zonden, waarom zou u dan blijven wandelen in zonde? Zonde betekent ongehoorzaam zijn aan de geboden in de Thora. Wanneer u de Shabbat negeert en om op zondag naar een kerk te gaan volgens traditie van mensen, dan gaat u door met wandelen in zonde. Wanneer u de bijbelse feestdagen niet viert om onbijbelse feestdagen te kunnen vieren dan wandelt u in zonden. Wanneer u gehoorzaam bent aan de eerste van de 10 geboden, namelijk geen andere god te hebben dan Yahuah, onze Vader, wandel u in zonde. Enzovoort, enzovoort....

De apostel Paulus wordt door de christelijke kerk als een psychopaat beschouwd, omdat ze hem zwaar misbruiken om de valse leer te prediken van gered worden door geloof alleen, zonder werken van de Thora. De waarheid is geen waarheid, omdat ze de Torah hebben verworpen. Want de Thora is de WAARHEID: Psalm 119:142 "Uw gerechtigheid is een gerechtigheid voor eeuwig en Uw (van Yahuah Zelf) wet (Thora) is waarachtig (WAARHEID)". Yahuah stuurt hen om deze reden misleiding van ongerechtigheid omdat zij in deze leugen te geloven.

2 Thessalonicenzen 2:8-12 "En dan zal de wetteloze (in wiens naam de Thora werd afgeschaft) geopenbaard worden. Yahuah zal hem verteren door de Geest van Zijn mond en hem tenietdoen door de verschijning bij Zijn komst; hem, wiens komst overeenkomstig de werking van de satan is, met allerlei kracht, tekenen en wonderen van de leugen, en met allerlei misleiding van de ongerechtigheid in hen die verloren gaan, omdat zij de liefde voor de WAARHEID (wat de Thora is, Psalm 119:142) niet aangenomen hebben om zalig te worden. En daarom zal Yahuah hun een krachtige dwaling zenden, zodat zij de leugen geloven, opdat zij allen veroordeeld worden die de waarheid niet geloofd hebben, maar een behagen hebben gehad in de ongerechtigheid (ongehoorzaamheid aan de Thora)."

De schrijver van 2 Petrus waarschuwde ons zelfs dat onverstandige mensen de leringen van de apostel Paulus verkeerd zou uitleggen, en wel op een manier die hen naar hun eigen vernietiging zou leiden.

2 Petrus 3:1516 "en beschouw het geduld van onze Heere als zaligheid; zoals ook onze geliefde broeder Paulus, naar de wijsheid die hem gegeven is, u geschreven heeft, zoals ook in alle brieven, wanneer hij deze dingen ter sprake brengt. Daaronder zijn sommige zaken die moeilijk te begrijpen zijn, die de onkundige en onstandvastige mensen (christendom) verdraaien, tot hun eigen verderf, net als de andere Schriften."

De schrijver van 2 Petrus spreekt rechtstreeks over Rome dat de geschriften verkeerd uitlegt, omdat het de rooms-katholieke kerk is die de boeken van Paulus gebruikt om wetteloosheid te prediken. Ook al hield Paulus de Thora na de dood en opstanding van Yahusha totdat hij stierf. Hoe zou u in vredesnaam de boeken van deze man kunnen gebruiken om wetteloosheid te prediken? Hoe kunt u de boeken van apostelen Paulus gebruiken om wetteloosheid te prediken, nadat deze man de volgende teksten heeft geschreven?

Romeinen 2:13 "Niet de hoorders van de wet (Thora) zijn immers rechtvaardig voor Yahuah, maar DE DADERS (zij die de Thora leven) van de wet (Thora) zullen gerechtvaardigd (eeuwig leven bij Yahuah) worden."

Romeinen 3:30-31 "Het is toch immers één en dezelfde God, Die besnedenen rechtvaardigen zal uit het geloof en onbesnedenen door het geloof. Doen wij dan door het geloof de wet (Thora) teniet? Volstrekt niet (de Thora is volstrekt niet afgeschaft), maar wij bevestigen de wet (door de wet te onderhouden in ons leven)."

Deze geschriften hierboven maken duidelijk dat Paulus in Galaten 2:16 niet bedoelde dat we de Thora niet zouden houden onder het hernieuwde verbond. Hij spreekt zichzelf anders tegen, hetgeen hem een psychopaat zou maken vanwege het feit dat hij de wet hield tot de dag dat hij stierf.

In Romeinen 8 legt Paulus ons uit dat er twee wetten zijn:

  • De wet van zonde en dood

  • De wet van de Geest van leven

Romeinen 8:1-2 "Dus is er nu geen verdoemenis voor hen die in de Messias Yahusha zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest. Want de wet van de Geest van het leven in de Messias Yahusha heeft mij vrijgemaakt van de wet van de zonde en van de dood."

De wet van zonde en dood viel onder het Mozaïsche verbond waarbij ieder van ons werd veroordeeld voor onze overtredingen van de Thora omdat we allemaal gezondigd hebben. De wet van de Geest van het leven is waar u niet wordt veroordeeld voor uw overtredingen van de Thora, dit wordt GENADE genoemd, u wordt vergeven voor uw zonden door het ware Pesachoffer. Dat is echter geen gratis kaartje om openlijk de Thora te overtreden, het is vergeving voor de zonden die u begaan hebt vanwege uw zondige natuur die vatbaar is voor zonde.

Genade wordt alleen gegeven aan degenen die zich onderwerpen aan de wil van Yahuah en de weg van de nazarener Yahusha (Thora) beginnen te bewandelen, wat de weg van gerechtigheid is. Wanneer u dit doet, ontvang u de inwonende Ruach HaKadosh, die u de kracht en het verlangen geeft om elk woord van de Thora op te zoeken:

Ezechiël 36:26-27 "Dan zal Ik (Yahuah) u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. Ik zal het hart van steen uit uw lichaam wegnemen en u een hart van vlees geven. Ik zal Mijn Geest in uw binnenste geven. Ik zal maken dat u in Mijn verordeningen wandelt en dat u Mijn bepalingen in acht neemt en ze houdt."

Jeremia 31:31-33 "Zie, er komen dagen, spreekt YHWH, dat Ik met het huis van Israël en met het huis van Juda een nieuw verbond zal sluiten, niet zoals het verbond dat Ik met hun vaderen gesloten heb op de dag dat Ik hun hand vastgreep om hen uit het land Egypte te leiden – Mijn verbond, dat zij verbroken hebben, hoewel Ík hen getrouwd had, spreekt YHWH. Voorzeker, dit is het verbond dat Ik na die dagen met het huis van Israël sluiten zal, spreekt YHWH: Ik zal Mijn wet in hun binnenste geven en zal die in hun hart schrijven. Ik zal hun tot een God zijn en zíj zullen Mij tot een volk zijn."

Hebreeën 10:26 "Want als wij willens en wetens zondigen, nadat wij de kennis van de waarheid ontvangen hebben, blijft er geen slachtoffer voor de zonden meer over..."

1 Johannes 2:1-6 "Mijn kinderen, ik schrijf u deze dingen, opdat u niet zondigt. En als iemand gezondigd heeft: wij hebben een Voorspraak bij de Vader,Yahusha de messia, de Rechtvaardige. En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zondenvan de hele wereld. En hierdoor weten wij dat wij Hem kennen, namelijk als wij Zijn geboden in acht nemen. Wie zegt: Ik ken Hem, en Zijn geboden niet in acht neemt, is een leugenaar en in hem is de waarheid niet. Maar ieder die Zijn woord in acht neemt, in hem is werkelijk de liefde van God volmaakt geworden. Hierdoor weten wij dat wij in Hem zijn. Wie zegt in Hem te blijven, moet ook zelf zo wandelen als Hij gewandeld heeft (Yahusha onderhield de Thora)."

Zoals de apostel Paulus schreef in Hebreeën 10:26, namelijk dat als we blijven zondigen nadat we de waarheid hebben ontvangen, blijft er niet langer een offer voor de zonde over. Hetgeen betekent dat het bloed van Yahshua uw overtredingen niet zal bedekken en u voor uw zonden veroordeeld zult worden. Dit is ver verwijderd van de één of andere leerstelling dat genade geen wet betekent!

Dus als iemand u vertelt dat de apostel Paulus predikte dat de Messias een einde aan de wet heeft gemaakt, vraag hem dan welke wet? De wet van zonde en dood waar u veroordeeld bent voor uw zonden tegen de Torah? Of de wet van de Geest des levens waar het bloed van het ware Pesachlam uw overtredingen tegen de wet bedekt?

Sommigen zeggen misschien: "Maar Paulus zei dat niemand gerechtvaardigd zal worden door werken van de wet?" Maar duidelijk is dat Paulus dit zei tegen een publiek dat alleen vertrouwde op werken van de wet, ZONDER geloof in Yahusha om hun zonden te bedekken. U zult zeer zeker voor uw zonden worden veroordeeld, ongeacht uw werken van de wet, als u uw geloof niet in Yahusha (het ware Pesachlam) hebt gesteld om uw zonden te bedekken.

Dit is de reden waarom we in het boek Openbaring lezen dat geloof en gehoorzaamheid (werken) worden onderscheiden. Dit omdat u de ene niet kunt hebben en zonder de andere U heeft ze beiden nodig! Geloof in Yahusha leidt tot werken van de wet, als u eenmaal de Ruach HaKadosh hebt ontvangen, zoals ik heb uitgelegd in bovenstaande.

Mattheüs 7:21-23 "Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is (die de wet handhaaft, Mattheüs 5: 17-19). Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan? Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!"

Laat mij benadrukken dat wetteloosheid betekent dat we de Thora niet onderhouden. De volgende keer dat u iemand in zijn geloof hoort prediken zonder dat werken van de wet, vraag hem dan waarom Yahusha die mensen de toegang tot het Koninkrijk ontzegd. Zelf degenen die zoveel GELOOF in de Messias hadden, dat ze in staat waren demonen uit te werpen en wonderen in te verrichten, mogen zonder de werken der wet het Koninkrijk niet binnengaan. Wat gebeurd er met hen die in redding van geloof alleen geloven? Wist u dat u alleen RECHT hebt op de boom des levens heeft als u vasthoudt aan het onderhouden van de geboden in de Thora?

Openbaring 22:14 "Zalig (eeuwig leven hebben zijn) zijn zij die Zijn geboden (Thora) doen, zodat zij recht mogen hebben op de Boom des levens, en opdat zij door de poorten de stad mogen binnengaan."

Dit is de reden waarom zowel Petrus als Johannes Rome identificeerden als Babylon, het was de christelijke kerk (met haar vele denominaties en afgesplitste sektes) die de ware gelovigen (nazareners) van de Thora willen afleiden. Ze hadden zelfs Rome geïdentificeerd als degenen die alle discipelen en apostelen hebben vermoord. Precies zoals Yahusha in Mattheüs had voorspeld dat Rome dit zou doen met Yahuah's volk.

Mattheüs 24:

9. Dan zullen zij (Rome in 70 n.Chr. Toen zij de tempel in Jeruzalem verwoestten) u overleveren aan verdrukking en u doden, en u zult door alle volken gehaat worden omwille van Mijn Naam (omdat Rome de nieuwtestamentische geschriften veranderde en de identiteit en het doel van de WARE messias veranderde. En zo de profetie vervulde en het valse beeld van de ware messias creëerde, Daniël 7: 23-25, 2 Tessalonicenzen 2: 1-12, Openbaring 13:14 -15).

10. En dan zullen er velen struikelen en zij zullen elkaar overleveren en elkaar haten.

11. En er zullen veel valse profeten opstaan en die zullen er velen misleiden.

12. En doordat de wetteloosheid (het breken van de wet) zal toenemen, zal de liefde van velen verkillen.

13. Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

Nadat Yahusha heeft geprofeteerd dat Rome Jeruzalem en ook het ware Geloof dat Hij ooit aan hen had doorgegeven zou vernietigen, zegt Hij dat WETTELOOSHEID zal toenemen. Wetteloosheid betekent iemand die niet wandelt volgens de Thora. Dit zal overvloedig zijn NADAT Rome de controle overneemt, omdat de religie van het christendom de mensheid aangemoedigd om wetteloos te leven. Yahusha voorspelde ook dat Rome Jeruzalem zal blijven domineren, totdat de tijd van de heidenen ten einde komt (Lucas 21:24). Dit totdat het Koninkrijk en daarmee Israël wordt hersteld. Daarbij zal de Thora opnieuw worden verheven en zullen de heidenen gerechtigheid gaan zien!

Jesaja 60:14 "Ook zullen, zich buigend, naar u toe komen de kinderen van hen die u onderdrukt hebben, en allen die u verworpen hebben, zullen zich neerbuigen aan uw voetzolen, en zij zullen u noemen: Stad van YHWH, het Sion van de Heilige van Israël."

Jesaja 62:1-2 "Omwille van Sion zal ik niet zwijgen, omwille van Jeruzalem zal ik niet stil zijn, totdat haar gerechtigheid opkomt als een lichtglans, en haar heil als een brandende fakkel. De heidenvolken zullen uw gerechtigheid zien en alle koningen uw luister; u zult met een nieuwe naam genoemd worden, die de mond van YHWH bepalen zal."

Jeremia 31:23 "Zo zegt YHWH van de legermachten, de God van Israël: Zij zullen in het land Juda en in zijn steden weer dit woord zeggen, wanneer Ik een omkeer zal brengen in hun gevangenschap: Moge YHWH u zegenen, woonplaats van gerechtigheid, heilige berg."

Jeremia 33:7 "Ik zal een omkeer brengen in de gevangenschap van Juda en in de gevangenschap van Israël, en hen opbouwen als vroeger."

Micha 4:8 "En u, Schaapstoren, Ofel van de dochter van Sion, naar u zal gaan, ja, naar u zal komen de heerschappij van vroeger, het koningschap van de dochter van Jeruzalem."

Zacharia 8:3 "Zo zegt YHWH: Ik ben naar Sion teruggekeerd en Ik zal midden in Jeruzalem wonen. Jeruzalem zal ‘stad van de waarheid’ genoemd worden, de berg van YHWH van de legermachten ‘de heilige berg’."

Handelingen 1:6-7 "Zij dan die samengekomen waren, vroegen Hem: Heere, zult U in deze tijd voor ISRAËL HET KONINKRIJK weer herstellen? En Hij zei tegen hen: Het komt u niet toe de tijden of gelegenheden te weten die de VADER in ZIJN EIGEN MACHT gesteld heeft.... (Het bewijzen dat Yahuah geen drie-eenheid is, want de dag dat Yahusha terugkeert, wordt bepaald door het gezag van de Vader alleen, niet de vader, de zoon en de Heilige Geest maar de Vader alleen)"

Rome en haar christelijke leer wordt door Johannes duidelijk als de hoer en haar hoererij gezien. Het is de religie die tot wetteloosheid aanzet en uiteindelijk ten val gebracht zal worden. In Openbaring 17 worden twee betekenissen gegeven van die zeven koppen.

Openbaring 17:1-6 "En een van de zeven engelen die de zeven schalen hadden, kwam en sprak met mij en zei tegen mij: Kom, ik zal u het oordeel over de grote hoer laten zien, die aan vele wateren zit. Met haar hebben de koningen van de aarde hoererij bedreven, en de bewoners van de aarde zijn dronken geworden van de wijn van haar hoererij. En in de geest bracht hij mij weg naar een woestijn. En ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest, dat vol van godslasterlijke namen was, met zeven koppen en tien hoorns. En de vrouw was bekleed met purper en scharlaken, en getooid met goud, edelgesteente en parels, en zij had een gouden drinkbeker in haar hand, vol van gruwelen en van onreinheid van haar hoererij (dit is wat de paus draagt). En op haar voorhoofd stond een naam geschreven: Geheimenis, het grote Babylon, de moeder van de hoeren en van de gruwelen van de aarde. En ik zag dat de vrouw dronken was van het bloed van de heiligen, en van het bloed van de getuigen van Yahusha. En ik was bovenmate verwonderd toen ik haar zag."

We lezen in hoofdstuk 17 dat Johannes een vrouw te zien krijgt. Zij zit op een scharlaken rood beest met zeven koppen en tien horens. In vers 9 wordt de eerste betekenis van de zeven koppen gegeven. Zij is zeer goed te begrijpen: Openbaring 17:9 “Hier blijkt het verstand dat wijsheid heeft. De zeven koppen zijn zeven bergen, waarop de vrouw zit.” Elke schooljongen weet dat Rome op zeven heuvelen gebouwd is. In de dagen van Johannes wordt Rome zelfs ‘de zevenheuvelige’ stad genoemd. Hier zien we, tussen haakjes, ook hoe hecht het beest en de vrouw verbonden zijn. De vrouw zit op het beest, maar de zeven koppen van het beest “zijn zeven bergen, waarop de vrouw zit”. Hoewel de koppen op het beest staan, verraden ze toch ook de ‘zitplaats’ van de vrouw. De tweede betekenis van de zeven koppen wordt ook aan Johannes getoond: Openbaring 17:10-11“Ook zijn het zeven koningen. vijf zijn er gevallen, een is er, de andere is nog niet gekomen, en wanneer hij komt, moet hij een korte tijd blijven. En het beest dat was en niet is, is ook zelf de achtste En hij is uit de zeven, en gaat naar het verderf.”

Openbaring 18:1-24 "Hierna zag ik een andere engel neerdalen uit de hemel. Hij had grote macht, en de aarde werd verlicht door zijn heerlijkheid. En hij riep uit met krachtige stem: Zij is gevallen, zij is gevallen, het grote Babylon, en een woonplaats van demonen geworden, een schuilplaats voor allerlei onreine geesten en een schuilplaats voor allerlei onreine en weerzinwekkende vogels. Want van de wijn van de toorn van haar hoererij hebben alle volken gedronken, en de koningen van de aarde hebben hoererij met haar bedreven, en de kooplieden van de aarde zijn rijk geworden door de kracht van haar losbandig leven. En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: Ga uit haar weg, Mijn volk, opdat u geen deelhebt aan haar zonden, en opdat u niet van haar plagen zult ontvangen. Want haar zonden hebben zich opgestapeld tot aan de hemel, en God herinnerde Zich haar ongerechtigheden. Vergeld haar zoals zij ook u vergolden heeft, en vergeld haar dubbel naar haar werken. Schenk in de drinkbeker waarin zij voor anderen ingeschonken heeft, voor haar het dubbele in. Overeenkomstig de maat waarin zij zichzelf heeft verheerlijkt en losbandig heeft geleefd, geef haar naar die maat pijniging en rouw. Want in haar hart zegt zij: Ik zit als een koningin en ben geen weduwe en ik zal zeker geen rouw zien. Daarom zullen op één dag haar plagen komen: dood, rouw en honger, en met vuur zal zij verbrand worden, want sterk is de Heere God, Die haar oordeelt. En de koningen van de aarde die hoererij met haar bedreven hebben en losbandig geleefd hebben, zullen huilen en rouw over haar bedrijven, wanneer zij de rook van haar verbranding zullen zien. Zij blijven van verre staan uit vrees voor haar pijniging en zeggen: Wee, wee de grote stad Babylon, de sterke stad, want in één uur is uw oordeel gekomen. En de kooplieden van de aarde zullen over haar huilen en treuren, omdat niemand hun waren meer koopt: koopwaar van goud, zilver, edelgesteente, parels, fijn linnen, purper, zijde en scharlaken, allerlei geurig hout, allerlei ivoren voorwerpen en allerlei voorwerpen van zeer kostbaar hout, koper, ijzer en marmer, en kaneel, reukwerk, mirre, wierook, wijn, olie, meelbloem en tarwe, lastdieren en schapen, paarden en wagens, en lichamen en zielen van mensen. En de rijpe vrucht waarnaar uw ziel verlangde, is van u geweken. Al wat glansrijk en sierlijk was, is van u weggegaan en u zult dat beslist niet meer terugvinden. De kooplieden van deze waren, die door haar rijk zijn geworden, zullen huilend en treurend op grote afstand blijven staan uit vrees voor haar pijniging, en zeggen: Wee, wee de grote stad, die bekleed was met fijn linnen, purper en scharlaken, en getooid met goud, edelgesteente en parels. Want in één uur is die grote rijkdom verwoest. En elke stuurman, al het volk op de schepen, zeelieden en allen die op zee hun werk doen, bleven van verre staan, en zij riepen toen zij de rook van haar verbranding zagen: Welke stad was aan deze grote stad gelijk? En zij wierpen stof op hun hoofd en riepen huilend en treurend: Wee, wee de grote stad, waarin allen die schepen op zee hadden, rijk zijn geworden door haar weelde. Want in één uur is zij verwoest. Verblijd u over haar, hemel, heilige apostelen en profeten, want God heeft uw vonnis aan haar voltrokken. En een sterke engel hief een steen op als een grote molensteen, en wierp die in de zee, en zei: Zó zal Babylon, de grote stad, met geweld neergeworpen worden, en het zal nooit meer gevonden worden. En het geluid van citerspelers, zangers, fluitspelers en bazuinblazers zal beslist niet meer in u gehoord worden. En er zal geen enkele beoefenaar van welke kunst dan ook meer in u gevonden worden, en het geluid van de molen zal zeker niet meer in u gehoord worden. En het lamplicht zal nooit meer in u schijnen en de stem van een bruidegom of van een bruid zal nooit meer in u gehoord worden. Want uw kooplieden waren de groten van de aarde. Door uw tovenarij immers werden alle naties misleid. En het bloed van profeten en heiligen en van allen die geslacht zijn op de aarde, is in deze stad gevonden."

Laten we deze waarschuwingen serieus nemen en niet ongevoelig zijn voor de verleiding en betovering van Babylon, . Het is niet voor niets dat in 18:4 de oproep klinkt om uit haar midden weg te gaan. Voor u het weet wordt u meegesleurd in wetteloosheid. Deze oproep doet denken aan Lot die zich moest haasten om Sodom en Gomorra te verlaten: “haast u omwille van uw leven en kijk niet achterom”. Ook Paulus roept de gemeente in Korinte “gaat weg uit hun midden”. Hoe onttrekken wij ons aan de betovering van Rome?

Door bewust te kiezen en ons terug te trekken uit de invloedsfeer van Babylon. Dit doen wij door ons te plaatsen onder de invloedsfeer van Yahusha, door Hem in zijn wandel te volgen! Wij volgen hem door zijn wandel te op aarde te kopiëren. Kortom niet in wetteloosheid maar in de weg die de Thora ons gebied. In de tijd dat Yahusha op aarde rondliep had Hij volgelingen (Marcus 4:10). Volgers die letterlijk achter Hem aanlopen, ofwel in zijn voetsporen wandelden. De term volgeling ligt dan dicht aan tegen het woord leerling, Yahusha deed ons voor hij wij zouden moeten wandelen op aarde. Het waren leerlingen voor het Koninkrijk! Yahusha zijn woorden aangaande het koningkrijk waren duidelijk: "Bekeer u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen" (Matteüs 4:17, Marcus 1:15). Bekeren betekent afstand van zonden (overtreding van de Thora) en zich richten tot de ware wil van Yahuah (Zijn Thora). Hoe doen we dat volgens Yahusha? Door hem te volgen in zijn wandel volgens, Mattheüs 19:21 "Yahusha zei tegen hem: Als u volmaakt wilt zijn, ga dan heen, verkoop wat u hebt, en geef het aan de armen, en u zult een schat hebben in de hemel; en kom dan en volg Mij."

Yahusha volgen in Zijn wandel op aarde brengt mij terug naar de wet. De wet is niet afgeschaft, dat preekte Yahusha, Petrus en ook Paulus niet. Het is het christendom in al zijn verscheidenheid (hoeren) welke u dat wijs maken. In Johannes 14:15 zegt Yahusha: "Als je mij lief hebt, houd je dan aan mijn geboden (Thora)." Dit is inzichtgevend. Blijkbaar is er een verband tussen liefhebben en de Thora houden, we kunnen ook zeggen zonder Thora geen liefde! Dat zouden wij mensen nooit verzonnen hebben. Geboden zitten voor ons meer in de sfeer van moeten. En bij moeten ontstaat er bij ons mensen al snel afstand naar degene die ons de geboden oplegt. Maar denk eens aan het volgende voorbeeld, ik gebruik het vaak om mijn kinderen te leren over de Thora en Yahuah Zijn liefde. Als ik van mijn vrouw hou, wat ik doe, dan wil ik graag doen wat zij fijn vindt. Als zij zegt: gooi die vieze sokken nou in de wasmand in plaats van voor de badkamerdeur, en ik hou van haar, dan doe ik dat. Yahusha zegt hier in Johannes 14:15: als u van Mij houdt, doet u wat Ik (en mijn Vader) fijn vind en laat u waar Ik een hekel aan heb. Dat is toch ware liefde? Als u van iemand houdt, probeer u te doen wat hij of zij fijn vindt en u probeert na te laten waar hij of zij een hekel aan heeft. Zo geldt dat ook in de relatie met Yahuah. Laat uw liefde voor Yahuah en Yahusha het motief zijn om de Thora te houden. In de Thora ontdekt u wat Yahuah belangrijk vindt en waar Hij een hekel aan heeft. Als u van Hem houdt, leef dan volgens de Thora. Verwerp de leugens van het christendom, welke leert dat de Thora, ofwel Yahuah Zijn perfect wil over uw leven, is afgeschaft.